Petra Liuski

Tvivlen skingrade – välkommen framtiden!

16 kommentarer

Nu börjar jag på riktigt. Ja, lite så känns det just nu.

Så här ligger det till: jag har ju mina enskilda firmor och på ett område vill jag växla upp rejält. För att kunna lansera min affärsidé och det koncept jag vill bygga upp har jag vänt mig till Uminova Innovation – en inkubator i Umeå med nära kontakt till akademin. Idag skulle jag så pitcha min idé inför en drös människor för bedömning.

Med tuffare antagningsregler och med nackdelen att jag vill allt på en gång stegade jag in i salen. Virrigt och kraxigt levererade jag. Gick hem för att vänta. Fick det glädjande beskedet att jag blivit antagen och att de tror på min idé. Började höra röster inom mig (vad sa de då jag gått, gjorde jag något fel, hur borde jag gjort). Började tvivla – de antar mig säkert bara för att vara snälla. Så måste det vara. Pinsamt för mig.

Först en bra stund senare under lunchdaten med Krille inser jag att jag ju faktiskt åstadkommit något bra. Ingen antar någon av snällhet – och särskilt inte i det här sammanhanget. Så jag skakade bort alla röster och med Krilles hjälp insåg jag att jag just tagit det första steget till någonting stort. Nu har jag alla möjligheter i världen att fixa det här! Nu börjar framtiden (med eget kontor i kreativ miljö!).

Författare: Petra Liuski

Jag är kommunikationsstrateg, författare och föreläsare. Driver eget, njuter av det goda och drömmer stort.

16 reaktioner på “Tvivlen skingrade – välkommen framtiden!

  1. Vad kul! Nu blir jag nyfiken, igen :)

  2. Bra där vännen, du är duktig och du fixar det du tar dig för. Önskar att man vågade mera själv.
    Kram

  3. Grattis! Bra jobbat:) heja heja, hör den rösten det är du värd

  4. Stort grattis det är du mer än väl värd Petra!!!

  5. Bra jobbat Petra!!! Kul!

  6. grattis!
    Bra jobbat! klart det var du som var bra och inte de som är snälla! Snacka om björntjänst det vore… fel personer på fel jobb isåfall ju.
    Njut nu ordentligt av vad du åstadkommit! glöm inte bort det!
    Sen fortsatt framåt!=) kram

  7. Underbart, Petra!

    Modigt och med all sannolikhet mycket proffsigt gjort – framtiden är din!

    kram
    Annika

  8. Så härligt! Du inspirerar verkligen med din framfart.

    Visst är männen bra på att få oss att fatta att det är verklighet?

  9. Grattis! Va kul! Lycka till med företagandet. :)

Kommentera gärna, det uppskattar jag!

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 2 851 andra följare