Petra Liuski

Män som gör mig arg

Lämna en kommentar

Jag har så förb****t svårt att hantera att någon utomstående blir arg på mig. Jag bubblar inombords, det svartnar för ögonen och jag vill nästan nita personen i fråga. Oftast får jag inte fram det jag vill ha sagt heller…

arghhhDe få gånger det händer att någon vågar/anser sig ha behov av att höja rösten mot mig är det nästan uteslutande män som gör det. Igår hände just detta – en manlig försäljare som verkligen INTE kunde sin uppgift fick mig att se rött.

Med lång erfarenhet av försäljning själv så vet jag att man inte får skälla på kunder och att kunden alltid har rätt. Så då mitt ifrågasättande möttes av påhopp och ilska tände jag på alla cylindrar.

Jag blir så frustrerad av människor som inte kan inse att de gjort fel (allt går ju att rätta till ändå). Och om någon ska börja diktera villkor för mig  utan att ha hört förklaringar – då blir jag rasande. Nu återstår att se hur härvan från igår löser sig, det gör det på något sätt eller annat.

Lärdomen är dock att jag än idag inte kan tolerera och låta det rinna av mig att karlar behandlar mig illa (antingen är det lilla-gumman-fasoner de har för sig, eller så har de ett hävdelsebehov – jag önskar jag visste vilket). Jag är hyfsat bra på att behålla lugnet utåt, men inombords… Sedan konstaterar jag återigen att vissa individer inte ska vara försäljare…

Här har jag saker att arbeta med vad gäller mig själv…

Författare: Petra Liuski

Jag är kommunikationsstrateg, författare och föreläsare. Driver eget, njuter av det goda och drömmer stort.

Kommentera gärna, det uppskattar jag!

