Petra Liuski

Det är upp till DIG!

3 kommentarer

Så enkelt, men så jobbigt! Det är alltid, alltid upp till oss själva vilken inställning vi väljer att ha. Tänker du i negativa tankemönster så känns det mesta urtrist och jobbigt. Är du positivt inställd väljer du automatiskt att se saker i ett ljusare sken.

Idag ska jag välja att avstå från att använda ordet måste. Det ordet är en garant för att dra ner sig själv – att tänka ”jag måste det”, ”jag måste hinna dit” osv. Så idag blir just det min utmaning – att sudda ut alla måsten!

Författare: Petra Liuski

Jag är kommunikationsstrateg, författare och föreläsare. Driver eget, njuter av det goda och drömmer stort.

3 thoughts on “Det är upp till DIG!

  1. Petra vem är ”vi” som du syftar på? Är det alla människor eller bara en viss grupp av människor? Isåfall, vilka?

    Nils, som vanligt med sina jobbiga men i all välmening skrivna invändningar=)

    • ja, du – bra fråga. Dessvärre kommer inget provocerande svar… Jag syftar på alla som känner igen sig helt enkelt. Det vore att gapa efter mycket att syfta till mänskligheten i stort – även om det i detta fall nog passar alla.

      Och du – fortsätt invända! Utan invändningar och frågor blir tillvaron allt bra platt.

  2. Tack för dagens inspiration! 🙂

Kommentera gärna, det uppskattar jag!

