Petra Liuski

Jag ska tillbaka till Berlin!

Lämna en kommentar

Sista dagen i Berlin idag. Känns lite både och faktiskt. Brukar oftast vilja hem asap, men denna gång har vi haft trevligt och själva staden vill jag se mycket mer av. Men det får bli en annan gång. Tur att jag har en historieintresserad sambo som mest troligt inte protesterar till en förfrågan om att resa hit.

Igår då vi promenerade hem från restaurangen såg vi var muren varit, vi såg en del andra minnesmärken längs den linjen också. Det ger gåshud. För om någonting är fascinerande så är det  historiens vingslag måste jag säga. Och det känns dessutom lite märkligt att denna vecka vara i Berlin och att ha varit i Warzawa förra veckan. Cause and effekt blir så tydligt.

Jag tar helt klart med mig en positiv känsla härifrån – en känsla om att vilja tillbaka snart.

gladmorgon

Bjuder på ett glatt morgonkort dessutom 🙂

Författare: Petra Liuski

Jag är kommunikationsstrateg, författare och föreläsare. Driver eget, njuter av det goda och drömmer stort.

Kommentera gärna, det uppskattar jag!

