Petra Liuski

Längtan efter att få känna mig småklibbig och sukta

4 kommentarer

Tänk att få känna sig småklibbig på kroppen av solljuset och sukta efter svalkande isglassar och läskande drycker. Tänk att få gå barfota, känna sommarvindar mot huden och bara få vara spontan och vital… Jag vill, jag vill!

Jag längtar just nu enormt obeskrivligt mycket efter sommar och värme. Jag skulle kunna göra vad som helst för att få en stunds sommar… Men det finns inte pengar och heller inte tid till en utlandsresa för att  stilla begäret…

Nix, det blir vinter och snö ett par långa månader till. Trösten ligger dock i att den vårvinter vi har här i norr är fantastisk.

Längtar du?

Författare: Petra Liuski

Jag är kommunikationsstrateg, författare och föreläsare. Driver eget, njuter av det goda och drömmer stort.

4 thoughts on “Längtan efter att få känna mig småklibbig och sukta

  1. Jag kollar lite nu och då på resor till varmare breddgrader. Har dóck inte råd just nu, utan i så fall blir det till hösten (september). Fast det är VÄLDIGT länge kvar tills dess 😦

  2. Men gissa! Fast det känns nästan som att vinter är permanent normaltillstånd nu. Sommar är ju alltid sommar och nästan per definition bäst men på något sätt är ändå våren svårslagen! Kanske just p.g.a. den stora kontrasten från den långa vintern.

Kommentera gärna, det uppskattar jag!

