Petra Liuski

Fräser förbannat åt höga tallar

Lämna en kommentar

Har du tänkt på att det finns de som lyfter andra och de som trycker ner andra? Ja, jag tänkte väl det. Dessa personligheter och beteenden påverkar oss varje dag. Jag blir rent ut sagt förbannad då jag upplever att andra tar plats på min bekostnad. Och än mer rasande då jag ser andra, lite svagare individer i min omgivning råka ut för detta maktmissbruk.

Vissa gånger klampar jag in och fräser ifrån, andra gånger kommenterar jag syrligt eller underfundigt. Oftast ignorerar jag faktiskt. För hur mycket jag än vill tro att man kan förändra dessa bulldozers så vet jag att det är omöjligt. De är som de är – men för det ska de inte få mangla ner allt i sin väg.

För vi ska ta hand om alla i vår omgivning – låta både svaga och starka få ta plats. Vi ska hjälpa och vi ska känna att vi kan och får ta plats. Även små träd behöver faktiskt ljus och syre – det är dessutom de som ger liv åt en skog av höga tallar. Eller hur?

Källa: StockXchng

Författare: Petra Liuski

Jag är kommunikationsstrateg, författare och föreläsare. Driver eget, njuter av det goda och drömmer stort.

Kommentera gärna, det uppskattar jag!

