Petra Liuski

Utanför på grund av tv-program

5 kommentarer

Ibland känner jag att jag har dålig koll på vad som visas på tv. Folk i min omgivning pratar om olika serier, program och inslag som de sett och handlar det inte om På Spåret, Vem vet mest (sonens favorit), nyheterna, Solsidan, Skavlan eller Antikrundan så har jag ingen susning om någonting. För det är ungefär de programmen jag tittar på – allt annat är tyvärr bortprioriterat.

Jag har inte tid – eller nej, jag reviderar, jag har inte ro för tv-tittande annat än sådär lite passivt ibland om kvällarna. Då jag väl tittar på tv sitter jag mestadels med laptopen i knät och med mer fokus på den lilla skärmen än skärmen med tv-program… (utom fredagar 🙂 )Men så har det inte alltid varit, jag har väl blivit mer rastlös med åren kanske. Jag saknar ibland kunskapsinhämtningen man får av vissa dokumentärer eller naturprogram och tänker ofta ”då jag har tid, ska jag se på det och det”.

Hur som helst så blir jag lite utanför då jag inte hänger med i snacket om tv-program. Inte för att det i sak spelar någon roll – men jag märker hur stor del av våra liv som faktiskt figurerar just kring tv och media. Det är få samtalsämnen om fikat som kan engagera så många och så mycket! Det i sig är ytterst intressant.

Eller vad tycker du?

Bild: Stock Xchng

Författare: Petra Liuski

Jag är kommunikationsstrateg, författare och föreläsare. Driver eget, njuter av det goda och drömmer stort.

5 thoughts on “Utanför på grund av tv-program

  1. Håller med, man är som ett UFO för att man inte tittar på TV eller sport för den delen.
    Jag får nog samma avkoppling av att slösurfa som en del får av att se på TV. Däremot får man om man vill ett visst socialt utbyte av datorn till skillnad från TV:n!

  2. Känner igen mig! Sitter med datorn i knät och skriver i stället.

    Desperate houswives, Greys anatomi, Solisidan och en liten serie som har gått med en engelsk journalist. Sen är det nada. Jag har inte tid helt enkelt.

    Ok, krypa ner framför en film händer väl det med och när jag tänker efter så brukar jag se på skrubs innan jag somnar. 🙂

  3. Japp känner igen mig här också. 🙂 Har ingen tv-mottagare så jag ser inget av det som går. Får ofta kommentaren ”Men det finns på Play-kanalen!” – men det känns inte så lockande att själv välja att se På spåret på en Play-kanal… Vet inte, men det är det inte för mig iaf. 🙂

    • Fats där måste jags äga att play är bra om det är något man särskilt vill se men missat. Perfekt för ex Solsidan, som kommer helt fel tid en söndag… Då passar det bättre en timme eller två senare 🙂

Kommentera gärna, det uppskattar jag!

