Petra Liuski

Mjölkfri pralinsensation!

4 kommentarer

Det blev provsmakning direkt av denna mjölkfria choklad av märket Moo Free. (Bara namnet är värt ett inköp!)  Jag var aningen skeptiskt inställd till att dessa praliner verkligen skulle vara goda men självklart satte jag ändå tänderna i en och kände direkt hur hela kroppen reagerade. Fyrverkerier och trumvirvlar! Chokladsynapserna krampade och ville ha mer direkt, smaklökarna slog volter och dansade salsa –  ja, hela jag jublade! Vilken sensation!

Pralinerna smakar ljuvligt av mild krämig choklad och fyllningen av hasselnötskräm är även den fantastisk. Det kan hända att en pralinsvältfödd mjölkintolerant som jag överreagerar – men nog är detta som att komma till himlen en sväng! En bonus är att alla ingredienser är naturliga och dessutom fair trade märkta. Idel gott med andra ord.

Pralinerna finns att köpa via Veganlife och kostar 95 kr för 12 stycken. Prisvärt och mer därtill anser jag!

Bjuder på en bild av den komiska etiketten på baksidan:

Författare: Petra Liuski

Jag är kommunikationsstrateg, författare och föreläsare. Driver eget, njuter av det goda och drömmer stort.

4 thoughts on “Mjölkfri pralinsensation!

  1. gah! Haha, du kan inte lägga upp sånt här på bloggen! Man blir ju sugen på att äta minst 4 paket Moo Free^^

Kommentera gärna, det uppskattar jag!

