Petra Liuski

Hotta upp din Gino!

2 kommentarer

Några tips om du vill variera den gamla dessert-trontjänaren, Gino, är att:

– strö över kokosflingor

– använd bär istället för, eller tillsammans med frukten

– riv över lite citronskal

– strö över kanel eller kardemumma

– strö över mandelspån eller hackade nötter

– byt ut den vita chokladen mot en mörk (ev. med chilismak)

– droppa över lite mörk rom

– ringla över lite balsamvinäger


Ja, det finns oändligt med variationer för denna enkla och omtyckta efterrätt.

Jag gjorde en variant i går med kokos, vit choklad och kanel – det blev riktigt fräscht.

Författare: Petra Liuski

Jag är kommunikationsstrateg, författare och föreläsare. Driver eget, njuter av det goda och drömmer stort.

2 thoughts on “Hotta upp din Gino!

  1. Tack för tipsen! Det där med balsamvinäger ställer jag mig dock mycket tveksam till 😉

    • Det var så lite. Har du testat färska jordgubbar med en riktigt fin balsamico? Mums!
      Jag har en hallonbalsamico som är fantastisk till fruktsallad också, så testa om du får möjlighet 🙂

Kommentera gärna, det uppskattar jag!

