Petra Liuski

Testat: vit mjölkfri choklad

Lämna en kommentar

I går testade vi den vita chokladen jag beställt från Veganlife! Höga förväntningar hade jag, minst sagt eftersom jag för snart tjugo år sedan hade vit Toblerone som storfavorit.

Men jag vet inte om jag egentligen tycker att det är så gott med vit choklad – det smakar ju bara vanilj och socker. Just denna variant, Vegan Diets Organic White Bar, var det absolut inget fel på – den fungerade utmärkt till den Gino vi tillredde, och jag tror att den kan vara perfekt till garnering av praliner och tårtor. Så det kommer att bli fler inköp, helt klart! Det känns riktigt kul att jag hittat ett mjölkfritt alternativ så att vissa dessertrecept blir enkla att översätta rakt av utan kompromisser.

Men som sagt – jag är nog en notorisk mörk chokladälskare ändå!

Författare: Petra Liuski

Jag är kommunikationsstrateg, författare och föreläsare. Driver eget, njuter av det goda och drömmer stort.

Kommentera gärna, det uppskattar jag!

