Petra Liuski

Lost it completely! Vad brukar du göra då?

7 kommentarer

Fokus…har tappat det helt och hållet denna eftermiddag! Det spretar åt alla möjliga och omöjliga håll och jag duttar lite här och lite där. Jag har tagit paus och jag har gjort listor… Men frustrationen är ett faktum då det känns som om jag inte GÖR någonting…

Men nu ska jag klappa liv i kinderna (det låter bättre om ni tänker er en Rocky Balboa-variant, tuff, hård och med några klappar i ansiktet så är det upp till match) och ta tag i en drös av to-do’s innan det är dags för hämtning på fritids. Yiiihaaa! (ja, där ska ni tänka er en kampsportsfigur som attackerar sin motståndare). Se så nu kör vi.

Berätta – vad gör du då du förlorat fokus?

Författare: Petra Liuski

Jag är kommunikationsstrateg, författare och föreläsare. Driver eget, njuter av det goda och drömmer stort.

7 thoughts on “Lost it completely! Vad brukar du göra då?

  1. Ja, vad gör man? Man kan ju tänka att det är ju en jäkla tur att man är så produktiv och högpresterande de flesta andra dagar så att det finns utrymme för att vara lite dålig någon dag emellan åt! 😉

  2. Jag har en liten sak jag brukar göra om jag tappar fokus då jag är hemma och pluggar exempelvis. Jag går på toa, kissar en skvätt och sen brukar jag göra fem- tio snabba och höga upphop. Sen låter jag pulsen gå ner samtidigt som jag tar tag i allt igen. Då brukar mitt fokus infinna sig igen

  3. Känner alltför väl igen det där symptomet. Och tyvärr har jag ännu inte kommit på något som hjälper mot fokuslösheten. Ofta är det tankar på annat som måste göras som tar bort fokus och då försöker jag skriva ner de grejerna, men du verkar ha prövat på det redan. Kanske man helt enkelt får lov att acceptera att ibland har man dagar då fokus vägrar infinna sig och bara göra så gott man kan trots det?

    • Du har rätt Lina – det gäller väl att inse att det inte alltid är raka spåret som gäller – att acceptera geggan man vadar i gör det nog lite lättare att lyfta på fötterna. Man kommer ju trots allt fram till sist!

Kommentera gärna, det uppskattar jag!

