Petra Liuski

Aaaah, en och en halv timme i gåva!

2 kommentarer

I kväll fick jag en härlig gåva. Utpumpad som jag var och med ömmande rygg fick jag plötsligt en och en halv timme av tystnad, lugn och ro.

En och en halv timme av att få sitta på pallen i köket, knappa på datorn för att hinna ikapp en del saker – och bara vara med mina egna tankar. Inte ett ljud hörs mer än tangenttryckningarna och inte en rörelse märks utöver den flackande ljuslågan på stearinljuset. Det är meditativt i all sin enkelhet.

Att det kan vara så fantastiskt, en sådan enkel kort stund. Och att en sådan till synes banal gåva som att få lite tid kan betyda så mycket. Krille erbjöd sig att storhandla i mitt ställe och Jonah är på party. Ja, jag har det riktigt bra just nu. En till sådan där ”när jag mår som bäst stund” helt enkelt! (för du harväl inte missat min fredagskrönika från idag om just det? Du kan läsa den här.)

Författare: Petra Liuski

Jag är kommunikationsstrateg, författare och föreläsare. Driver eget, njuter av det goda och drömmer stort.

2 thoughts on “Aaaah, en och en halv timme i gåva!

  1. Kan inte riktigt sätta mig in i det, eftersom jag kan göra så i princip när helst jag vill hemmavid, men det är himla skönt att ha lite härlig egentid när det varit mkt annat!

    • Ja, oavsett om jag levt ensam eller nu med familj så har jag alltid haft ett behov av stillhet och återhämtning. Det är lika värdefullt för alla!

Kommentera gärna, det uppskattar jag!

