Petra Liuski

Krämig vitlökssås med avokado (mjölkfri)

2 kommentarer


I kväll blev det sedvanligt improviserade då jag rörde ihop en sås till Kalixlaxen och potatisen.

Så här gjorde jag:

1. en pressad vitlöksklyfta frästes i lite olivolja,

2. sedan tillsatte jag 1 dl vitt vin, 2 dl iMat, salt, peppar, torkad dragon, 1 tsk dijonsenap och lät detta koka upp

3. till sist gröpte jag ur köttet ur en avokado och mixade alltsammans till en krämig sås

Mums!

 

Författare: Petra Liuski

Jag är kommunikationsstrateg, författare och föreläsare. Driver eget, njuter av det goda och drömmer stort.

2 thoughts on “Krämig vitlökssås med avokado (mjölkfri)

  1. Baaah, bjud mig på middag nån gång 😉 Såg ruskigt gott ut.

Kommentera gärna, det uppskattar jag!

