Petra Liuski

Odräglig svulst som tär…

4 kommentarer

Här kommer ett riktigt deppinlägg. Det är sällan mellan gångerna så håll till godo.

Jag har hamnat i läget att jag har ett stort problem som äter mig. Parasiten har slagit rot för ett bra tag sedan, rätt ordentligt, och sakta men säkert börjat karva ur mig bit för bit inifrån. Nu har denna odrägliga svulst hunnit hålla på ostört hyfsat länge och jag är minst sagt matt. Denna böld suger ur all energi och lust och nu har den börjat få magen helt ur balans. Det suger, svider och tär.

Jag vill inget hellre än slita bort detta onda och slänga det på marken för att sedan hoppa och stampa på den tills sista sucken väser ur den. Hur länge klarar man? Hur länge kan man gå med en parasit inombords och hur tjockt skal har man? Ja, frågor snurrar och jag har egentligen en lösning – men det kostar. Frågan är om jag kan och orkar skrapa ihop och betala.

Visst – det är lätt att säga ”kom igen, klart du ska ta tag i det” eller ”allt ska ge mer energi än det tar”, men det behöver inte innebära att det är enkelt att ta tag i alla problem. Vissa saker är faktiskt större än att man kan säga tack och hej. Men skam den som ger sig. Det ska gå och det ska påbörjas!

källa: stock xchng

Pjuh! Vad befriande det är att få pysa ut ibland. Brukar du känna likadant? Att bara du får gnälla lite eller sätta ord på tankarna så känns det genast lite lättare?

 

Författare: Petra Liuski

Jag är kommunikationsstrateg, författare och föreläsare. Driver eget, njuter av det goda och drömmer stort.

4 thoughts on “Odräglig svulst som tär…

  1. Snart, snart min vän! Snart kan du trampa på skiten och kliva ur den med huvet högt och stolthetens flagga på topp! 😀

  2. Oh ja! Jag har ju även en sådan otrolig tur att känna så kloka människor som tröstar eller puschar 😉

    Men VAD är det som du har? Som kostar att bli av med?

    Jag blir ju sjukt nyfiken!
    <3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3

Kommentera gärna, det uppskattar jag!

