Petra Liuski

God pasta och härlig miljö på Vapiano!

6 kommentarer

Idag blev jag introducerad till en ny restaurangkedja – Vapiano. Och jag måste säga att jag gillar konceptet. Man kliver in, får ett laddningsbart kort – och grabbar en meny.

Då man sedan vet vad man vill ha går man och beställer – pizza, pasta, soppa eller sallad. Jag valde att äta pasta och fick således välja sås/tillbehör vilket blev en bolognese, och till detta fanns åtta olika pastasorter att välja bland, tagliatelle. Alltsammans tillagas sedan snabbt och effektivt framför ögonen på oss gäster. Ett plus är att man får styra över mängden chili och vitlök – och ja, det ser härligt ut måste jag säga. Det är ett löpande band av stekpannor och spatlar som förbrukas och tas in till disk – varje kund innebär ett nytt kit av allt.

Kostnaden för rätten laddas sedan till kortet varpå man får äta i lugn och ro. Efter maten tog vi en kaffe i baren – också här laddas kostnaden till kortet. Då det sedan är dags att gå ger man det laddade kortet till en kassörska som tar betalt för allt. Smart system.

Dessutom hade de fantastisk god pasta till ett bra pris. Vad jag hört finns denna kedja i Gamla Stan i Stockholm – så det kan vara ett tips om ni är i huvudstaden någon gång.

På bilderna ser ni min pasta och min kollega Ida.

Författare: Petra Liuski

Jag är kommunikationsstrateg, författare och föreläsare. Driver eget, njuter av det goda och drömmer stort.

6 thoughts on “God pasta och härlig miljö på Vapiano!

  1. Vi åt på Vapiano i Gamla stan förra året. Drömmer fortfarande om pastan där. Jag åt pasta med oxfile strimlor med färsk spenat och Ruccola- Rekommenderas skarpt!

  2. Vapiano finns även vid Östermalm (kommer inte ihåg vilken gata men mitt emot Hagaparken). Dock kan ljudnivån vara i hösta laget. Men jag håller med om att systemet och maten är mycket bra!!

  3. Jag ÄLSKAR Vapiano! Blir alltid nöjd med maten där

  4. Verkar mysigt och gott!

Kommentera gärna, det uppskattar jag!

