Petra Liuski

Bebis i magen…

4 kommentarer

Jag står i köket och Jonah kommer och ska krama mig. Han är sex år och når mig till midjan, typ. Han kramar mig med sin kind mot min mage.  Sedan tar han ett steg bakåt, klappar mig på magen och säger ”du har en bebis i magen”. Förvånad säger jag ”nej, det har jag inte”. Sedan lyfter jag på tröjan, sträcker på mig lite extra och visar i profil att jag visst inte har någon bebis varpå han återigen klappar min lilla degklump (för den är på riktigt inte stor) och säger ”Jo, den har växt mamma, lite hela tiden”

Intill oss står Krille och tittar menande på mig och hela hans ansiktsuttryck visar att han inget hellre vill än att brista ut i gapskratt. Schyssta killar… 😛


Författare: Petra Liuski

Jag är kommunikationsstrateg, författare och föreläsare. Driver eget, njuter av det goda och drömmer stort.

4 thoughts on “Bebis i magen…

  1. Hihi 🙂 Ja så går det när de bara såååå gärna vill att det ska vara sant… 😉 😉

  2. Av barn och dårar ska man få höra sanningen, kanske han vet nåt som du inte vet…. än 😉

Kommentera gärna, det uppskattar jag!

