Petra Liuski

Brudklänningen forts…

3 kommentarer

Då var det bestämt. Det blev ett impulsbeslut jag fattade precis då sömmerskan frågade. Halter neck it is. Känns mest ”jag” och mest bekvämt. Jag fick även en vision om att ha kantband kring livstycket men efter en provnålning ratades idén direkt – det blir istället enkelt och stilrent.

Vi hade lite kul också faktiskt, sömmerskan och jag, mest för att det är lite vanskligt med sax och miljoner nålar… Men det var också lite svårt att bestämma hur djup urringningen skulle vara, så vi klippte helt sonika centimeter för centimeter för att se vad som blev bäst. Självklart fnissandes – och faktiskt frågandes lite smakråd från ett annat sällskap. Det känns lite motigt att sätta saxen i arvegods… Men jag tror att vi hittat en perfekt nivå nu 🙂

Jag ser fram emot att se resultatet nu inför nästa provning. Då är det längden som ska bestämmas.

 

Författare: Petra Liuski

Jag är kommunikationsstrateg, författare och föreläsare. Driver eget, njuter av det goda och drömmer stort.

3 thoughts on “Brudklänningen forts…

  1. Ja, det ska bli kul för mig också att få se resultatet 🙂

  2. Kul! Och jag håller med Lotta. 😀

  3. Jag ser framemot att få se klänningen den 18 Juni! 🙂

Kommentera gärna, det uppskattar jag!

