Petra Liuski

"…stora håriga mål…"

1 kommentar

Att somna med en känsla av lycka, en känsla av att jag faktiskt åstadkommit något, och att jag är på väg dit jag vill – DET är oslagbart.

Jag var på en föreläsning häromdagen som hölls av en sann entreprenör i stan och han gav ett tips som jag tog med mig. Delvis på grund av den knasiga etiketteringen men främst på grund av innebörden. Han sa ”Man ska ha stora håriga mål – så stora att de nästan inte kommer fram då man ska uttala dem”. Det gäller alltså att drömma hisnande stort och att sedan även våga uttala drömmen. För har du väl hostat upp hårbollen är den där, ute i det fria. Efter det kommer du att sträva efter att nå målet, du ska dit på ett eller annat sätt ska drömmen och målet realiseras. Och det ligger något i det tycker jag.

Jag gillar optimismen i tänket och enkelheten likaså. För det är inte mer komplicerat än så. Idag har jag faktiskt hostat upp ett hårigt mål 🙂 Vi får se hur det går med det – om det realiseras i framtiden. Hur det än går så har det och större delen av dagens innehåll föranlett känslan av lycka som jag nu kommer att somna med.

Bild: petra.livskick.nu

Författare: Petra Liuski

Jag är kommunikationsstrateg, författare och föreläsare. Driver eget, njuter av det goda och drömmer stort.

One thought on “"…stora håriga mål…"

  1. Men då gör vi rätt då? Ha ha ha. Våra drömmar har ju inga gränser!

    Kram på dig.

Kommentera gärna, det uppskattar jag!

