Petra Liuski

Behöver du twitter, blogg och Facebook?

Lämna en kommentar

Att twittra och synas på Facebook lönar sig för småföretagare – det visar en ny undersökning som finns att läsa på Nya Affärer.

Jag köper det rakt av! Genom de sociala medierna når man ut till en bred massa bara genom några klick. Visst kräver det sin tid men det tror jag, precis som undersökningen visar, att man har igen. Däremot måste det råda någon form av balans i förhållandet – twittrar man så fingertopparna blöder dagarna i ända under flera månader men ändå saknar followers kanske man bör tänka om. Men man får heller inte vara för snabb att ge upp. Övning ger färdighet.

Jag är en av dessa småföretagare och jag har Facebook, jag bloggar och jag twittrar. För mig är det idag en självklarhet. Men bara för ett halvår sedan var jag en av de som fnös åt bloggar och twitter helt utan egentlig grund – men så började jag både blogga och twittra. Nu älskar jag det för att det ger mig något som person och för att jag märker att det har effekt.

Att flera hundra följer mig ger mig en bekräftelse på tyngden i de sociala medierna. De är här för att stanna och de är en språngbräda utan dess like för såväl företagare som personer – alla med varumärken att stärka. Det handlar bara om att ha rätt budskap, formulera det på rätt sätt, genom rätt kanal och till rätt målgrupp. Piece of cake eller hur?

Hur ser du på detta – använder du och behöver du twitter, blogg och facebook för dig som person, ditt företag eller yrkesroll?

Bild: petra.livskick.nu

 

Författare: Petra Liuski

Jag är kommunikationsstrateg, författare och föreläsare. Driver eget, njuter av det goda och drömmer stort.

Kommentera gärna, det uppskattar jag!

