Petra Liuski

Besvikelse då jag skulle hämta klänningen

4 kommentarer

Igår skulle jag hämta min brudklänning som äntligen skulle vara klar. Men då vi provar den ser vi att det måste fästas upp ett band och pressas ett annat innan det är klart. Det hela skulle inte ta mer än tio minuter men kändes hyfsat avlägset. Kunder strömmade in i butiken och sömmerskans barn kom dit för att de skulle åka till Stockholm på påsklov direkt efter hon slutat. Dessutom pratar denna stackars sömmerska i en hastighet som sällan bevittnats, i kombination med att ögonen stressat irrar runt överallt. Inte konstigt att jag på frågan om jag behövde klänningen direkt eller skulle kunna komma efter påsk svarade – jag kan ta den sen. Eller hur?

Men besvikelsen kom ändå. Jag ville ju ha det klart. Jag ville ha hem klänningen för att få prova och känna mig som en älva. Jag ville dessutom ta med mig den till mor och far för att få visa mamma hennes gamla klänning som blivit som ny… Nåja, vad är väl en bal på slottet. Om en vecka ska klänningen med hem om jag så ska sitta kvar hela dagen hos sömmerskan 🙂

Bild: petra.livskick.nu

Författare: Petra Liuski

Jag är kommunikationsstrateg, författare och föreläsare. Driver eget, njuter av det goda och drömmer stort.

4 thoughts on “Besvikelse då jag skulle hämta klänningen

  1. Du är en älva även utan klänning!

  2. Vad trist att det inte blev som du tänkt. Men det kunde ju varit värre! 🙂 Du kommer säkert se ut som en goddess i den! (Och jag ser fram emot att få se det) 😀

Kommentera gärna, det uppskattar jag!

