Petra Liuski

Varför låter jag inte bli? Och du då?

2 kommentarer

ischoklad med strösselJa, det frågar jag mig titt som tätt. Men då de står där, lockande och söta så kan jag inte motstå att stoppa dit fingrarna och föra de små läckerheterna till min mun. Fastän jag VET att jag inte ska.

Likafullt göra jag alltså detta mot mig själv. Gång på gång. Godis och min mage går inte alls ihop. Jag får ont, sväller ibland upp och tjaaa – har det riktigt besvärligt helt enkelt. Jag har erkänd problemmage och ändå så ska jag dit och nalla. Många gånger är godisarna dessutom riktigt dåliga. Idioti helt enkelt. Känner du igen dig?

Jag funderar starkt på att sätta stopp. Jag var utan godis, just med anledning av hur min mage reagerar, under flera år. Men nu i och med att sambo och son äter godis har jag börjat igen. Ja, det är absolut inte på något sätt deras fel – det är bara det att vi har godiset hemma och framme… Varför inte låta bli? Godis innehåller ju egentligen 50 % skit (ursäkta språket) och så 50 % socker – något överdrivet men ändå, ni förstår.

Nä, nu har jag banne mig ätit min sista godis för ett bra tag framöver. Nu får vi se hur det går! Håll tummarna att jag klarar det 🙂

Någon annan som vill haka på mig kanske?

Bild: petra.lvskick.nu

 

 

Författare: Petra Liuski

Jag är kommunikationsstrateg, författare och föreläsare. Driver eget, njuter av det goda och drömmer stort.

2 thoughts on “Varför låter jag inte bli? Och du då?

  1. Hmm jag vet inte om jag e redo för så stora beslut idag:D men jag e redo att dra ner på ätandet! Njuta o smaka den bit jag väljer ( oftast choklad el marsipan). Men lite restrektiv tanke är jag med på!

    • 🙂 ja DET är en bra väg att gå. Att verkligen njuta och känna efter. Jag kommer aldrig att avstå min stora passion choklad – men allt annat lösgodis får stå till sidan 🙂

Kommentera gärna, det uppskattar jag!

