Petra Liuski

Äntligen lite grönt på framsidan…

5 kommentarer

Så här stilig har vår blombänk på framsidan av radhuset sett ut sedan i höstas då vi flyttade in. Lättskött – javisst – men kanske inte någon fröjd för ögat direkt.

I dag såg vi dock till att äntligen plantera några stackars buskar och plantor. Spirea, flox och backnejlika – det blir en bra kombo tror jag. Allt i vitt för enkelhetens skull – det är annars ett hett tips till alla andra som tar sina första staplande steg i trädgårdsvärlden – håll er till en eller ett par, tre färger och utgå från det för att få en bra och samstämmig känsla i planteringarna.

Nu längtar jag tills det om några år är lite mer uppvuxet så att jag får se hur det ser ut. Tålamod… En parentes är att vi även köpte ett körsbärsträd/buske till baksidan, så till hösten blir det körsbärspaj! 🙂

Bild: petra.livskick.nu

Författare: Petra Liuski

Jag är kommunikationsstrateg, författare och föreläsare. Driver eget, njuter av det goda och drömmer stort.

5 thoughts on “Äntligen lite grönt på framsidan…

  1. Vad fint det blev! Önskar att jag hade en trädgård eller ens en rabatt att plantera =)

  2. Ojojoj va fint det blev. Grönt är skönt 🙂

  3. Så fint det blev. Tänk vad lite grönt kan göra?

Kommentera gärna, det uppskattar jag!

