Petra Liuski

Ingen bröllopstårta – vad säger du om det?

14 kommentarer

Ramaskri och förtvivlan. Hur kan man ha bröllop och INTE någon bröllopstårta? Ve och fasa. Eller?

Ja, vi har alltså fattat beslutet att inte ha någon traditionell tårta på vårt bröllop. Detta innebär också att vi inte kommer att gå igenom ritualen det innebär att skära en bit kaka tillsammans. Framförallt betyder att vi inte ska göra såsom kulturarvet säger att man bör. Dessert ska vi givetvis ha men som sagt – det blir ingen tårta à la tradition.

Vad tycker ni om detta?

Bild: petra.livskick.nu

Författare: Petra Liuski

Jag är kommunikationsstrateg, författare och föreläsare. Driver eget, njuter av det goda och drömmer stort.

14 thoughts on “Ingen bröllopstårta – vad säger du om det?

  1. Tycker det är häftigt att ni bryter traditioner, det är ju helt upp till en själv.
    Själv hade jag inte gjort det, men mest för att jag älskar traditioner kanske och för att jag en dag vill skära en tårtbit tillsammans med min blivande man…
    Men det ska bli spännande vad som istället väntar på ert bröllop! 🙂

  2. Man ska göra som man själv vill, det blir bäst så 😉

    Här lär det inte bli något bröllop i sommar. Varför? Jo, för att jag inte kan bestämma mig om något alls. Ha ha ha ha

  3. Det är er dag o ni ska såklart ha det ni vill ha!

  4. så himla kul med bröllop petra!! grattis! 🙂 och efterrätt låter hur bra som helst, varför ska man alltid vara så traditionsenlig? näe, jag tycker man ska göra precis så man känner för istället. 🙂

  5. Jag tycker helt klart att man ska göra som man själv vill! 🙂

  6. Det funkar väl hur bra som helst.
    Läste i fredags om ett bröllopsreportage där dom hade både dessert och bröllopstårta. Det tyckte jag lät väldigt konstigt. I fjol sommar var vi ju på Peters systers bröllop och dom hade inte heller någon tårta utan cup-cakes i stället. Det tyckte jag var en rolig idé.

  7. Det är ju upp till var och en. Tänk vad tråkigt det hade varit om alla bröllop var likadana. Det räcker ju att seremonin ser typ likadan ut.

Kommentera gärna, det uppskattar jag!

