Petra Liuski

Fredagskrönikan som säkert handlar lite om dig också

Lämna en kommentar

Har du balkong? Altan? Uteplats? Hur känns det då du ser rubriker i tidningarna om trädgårdstips eller ser ett program där de stylar om en hel veranda? Jag ser uteplatsstress och statuskrav. Och det är precis vad jag behandlar i min krönika:

”Diverse bärbuskar och fruktträd ska trängas med femton olika perenner och diverse lyktor, gärna ackompanjerat av en porlande fontän. Stenar ska placeras ut för att skapa harmoni, tyger ska fladdra i vinden och vindspel ska ljuda. Det är likt poesi och visst låter det härligt? Men det finns inga gränser utan allt trissas upp, och det mina vänner, skapar stress bland fotfolket i lagomlandet.”

Krönika Petra Liuski, 20 maj 2011

Läs min krönika Uteplatsen –  njutning eller statushets i sin helhet, här. Kom gärna med kommentarer eller inlägg.

Bild: petra.livskick.nu

Författare: Petra Liuski

Jag är kommunikationsstrateg, författare och föreläsare. Driver eget, njuter av det goda och drömmer stort.

Kommentera gärna, det uppskattar jag!

