Petra Liuski

Fräsch mellanmålssmoothie (mjölkfri)

Lämna en kommentar

Jag gillar konceptet smoothie mycket för att det är enkelt att göra men också för att en smoothie ger en bra vitaminkick och mättar så där lagom skönt.

Häromdagen testade jag en ny variant, där jag blandade ner lite fruktdryck i min smoothie och det blev jättegott. Det blev lite lagom sött och riktigt smakrikt. Färgen blev dessutom härligt lila.

Detta var vad jag mixade ihop till två glas:

1 banan, 2,5 dl blandade bär, 1,5 dl soygurt, 1-1,5 dl Kiviks Eko-dryck granatäpple/svarta vinbär, 0,5 dl vatten

Tips: Jag föredrar smoothies som är relativt rinniga (för trögflytande ger mig kväljningskänslor…) och därför tillsätter jag ofta lite extra vatten för att få rätt konsistens.

 

Bild: petra.livskick.nu

 

Författare: Petra Liuski

Jag är kommunikationsstrateg, författare och föreläsare. Driver eget, njuter av det goda och drömmer stort.

Kommentera gärna, det uppskattar jag!

