Petra Liuski

"Knacka på hos grannen" ….ja, så började det

Lämna en kommentar

Perfekt. Ja, så var det igår. Av mina vänner fick jag en dag fylld med fart, utmaningar och massor av mys. Och jag älskade precis allt!

Det började med att jag kom till min vän Victorias dörr där det fanns en lapp där det stod att jag skulle knacka på hos grannen. Där väntade mc-ställ och en minst sagt häftig hoj. (Så en liten längtan hos mig fick infrias – det blev åka av! Härligt och ja, jag gör gärna om det.) En extra och oväntad touch på åkturen var att vi blev stoppade i fartkontroll och lappade… Jag trodde först att det var riggat, men icke. Minnesvärt dock 🙂

Efter åkturen blev det ett härligt möte med underbara Linda, Linnéa, Ingela, Jessica, Anneli, Johanna, Katja och Victoria. Jag fick på mig en snygg kreation (eller vad säger ni?) och vi avnjöt bubbel och jordgubbar samtidigt som det pladdrades på ordentligt.

Pssst….Visst lade ni märke till min signature walk på bilden till vänster?

Vi begav oss sedan in till stan där jag fick några utmaningar att klara av – bland annat skulle jag sjunga i en favoritbutik i stan (DUÅ)… Host host. Jag har jordens sämsta röst men givetvis bjuder jag på mig själv. Dock kom jag inte på en enda låt, det var som om hjärnan fick en blackout. Fångad av en stormvind fick det bli – och det var väl mitt livs sämsta framträdande alla kategorier – men vad tusan, improviserat och blackoutat lägger ju grunden. Tilläggas bör att jag fick världens bästa presenter ihopplockade av butiksinnehavarna (choklad i massor, ett jättefint förkläde och en fräsch dryck som vi hade till fördrink senare). Uppgjort, pinsamt och dokumenterat – men man gifter sig bara en gång. (I efterhand kom jag på tusen lika låtar som jag kunde sjungit… Ja, ni vet hur det är.)

Efter allt bus och alla skratt fortsatte vi hem till Victoria där vi skålade och där sedan Pernilla dök upp och gav mig världens skönaste massage. To die for. Jag har saknat hennes magiska händer och kloka lugna person så det var helt fantastiskt att få njuta en stund bara för mig själv. Härligt mosig fick jag efter en dusch sedan peeling och ansiktsmask av Linnéa medan resten av gänget kockade.

Och som det kockats! Middagen som följde var i toppklass. Vilka smaker! Det serverades en förrätt med marinerade chiliräkor, huvudrätt med ugnsstekt lamm och ljummen rödbetssallad… och massor av tillbehör. Guide Michelin skulle häpnat.

Kvällen fortsatte sedan med prat, spel, ytterligare utmaningar, chokladprovning och idel mys. Oslagbart helt enkelt. Jag har världens bästa vänner!

Visst håller ni med?

Det finns ytterligare några bilder på Johannas blogg också, kika in där om ni vill se lite mer.

fotograf: Johanna.livskick.nu

 

Författare: Petra Liuski

Jag är kommunikationsstrateg, författare och föreläsare. Driver eget, njuter av det goda och drömmer stort.

Kommentera gärna, det uppskattar jag!

