Petra Liuski

Schema för veckan upprättat

1 kommentar

Så där – nu är har vi ordnat med ett schema för att kunna slappna av lite denna sista vecka innan det är dags. Det är faktiskt skönt att ha en överblick, för hur det än är så spelar det ingen roll att man är bra på att organisera och komma ihåg saker, blir det mycket så blir det.

Jag blir lätt glömsk om jag har mycket på gång samtidigt och där varje projekt har massor av delar som ska klaffa. Denna vecka är det nya jobbet och allt kring det, Livskick och alla delar där och så bröllopet och allt vad det innebär. Ja, och så skolavslutning, träning, barnvaktsplanering samt allt med familj och hem som vanligt. Det blir lite rörigt just nu om man så säger.

Jag brukar klara mig utan schema om det bara är jobbrelaterat alternativt endast fritidsrelaterade projekt med detaljerat innehåll som ska ordnas. Men nu sammanföll allt samtidigt. Men faktiskt så klagar jag inte, det blev inte som jag tänkt men mycket mycket mer spännande och intressant! Jag har en morot av rang som lockar och känslor som pirrar – så energi finns 🙂

Bild: petra.livskick.nu

 

Författare: Petra Liuski

Jag är kommunikationsstrateg, författare och föreläsare. Driver eget, njuter av det goda och drömmer stort.

One thought on “Schema för veckan upprättat

  1. första helgen i juni firade jag min 30-årsdag plus examen. det blev en fantastisk tema-fest hemma i min lägenhet. det var det mitt stora arrangemang (närmare 50 gäster) som jag ensam stod för, och oh, vad saker snurrade i huvudet. var ska den och den sova? har vi städat undan det och det ordentligt? har jag ordnat allt med maskerad-dräkten? och jag började göra listor. fy tusan vad härligt det var att bocka av saker!

Kommentera gärna, det uppskattar jag!

