Petra Liuski

Har du linser?

4 kommentarer

Jag ska till optikern idag för synundersökning och för att prova linser. Jag är osäker och lite rädd faktikst. Ogillar starkt att peta i ögonen. Men samtidigt är jag trött på att ha glasögon jämt – de blir smutsiga (vet inte vad jag gör, men de är alltid kladdiga) och är i vägen då man ska ligga och läsa eller träna.

Har du någon erfarenhet av linser?

Bild: petra.livskick.nu

Författare: Petra Liuski

Jag är kommunikationsstrateg, författare och föreläsare. Driver eget, njuter av det goda och drömmer stort.

4 thoughts on “Har du linser?

  1. Jag har ju för det mesta glasögon, men skaffade engångslinser för några år sedan, just med tanke på att slippa glasögon då jag tränar. Sen är det också skönt att ha på sommaren och kunna använda vanliga solglasögon. Brukar också använda linser när jag vill vara extra fin 🙂 Engångslinser blev det bästa och billigaste alternativet för mig, med tanke på att jag inte använder dom så ofta. Sen är det väldigt smidigt o enkelt att ha ett extra par liggandes i handväskan, träningsväskan, sminkväskan. Och att dessutom slippa hålla på med linsvätska och rengöra. Nackdelen med mina linser är att dom inte går att korrigera så att jag får exakt samma styrka som på glasögonen, har ju både brytningsfel och närsynthet. Därför ser jag inte lika bra med linserna, kan tex inte ha dom på jobbet och sitta framför datorn. Då ser jag väääälidigt syddigt. Men det är lugnt, jag brukar kunna undvika att läsa så mycket när jag har dom 🙂

  2. Klart du ska ha linser om du inte vill operera förstås. Det är superskönt med linser när man tränar. Att se barnen på badhuset även utan glasögon är ju också det en stor fördel…

Kommentera gärna, det uppskattar jag!

