Petra Liuski

Twitter, riskkommunikation och brandskydd

Lämna en kommentar

image

Tre otroligt intressanta föreläsningar har inlett denna tisdag. Sofia mymlan Mirjamsdotter, Anna Olofsson från Mittuniversitetet och Anders Lundberg från MSB är det som delat med sig av sina erfarenheter idag. Tänk vad vi kan lära av andra! Jag suger åt mig, precis som igår.

Igår talade representanter från informationsteamet som höll i kommunikationen i Östersunds kommun kring magsjukebaktetierna som härjade i vintras. Mycket spännande berättelse. Utöver det höll Medelpads räddnkngstjänst ett par intressanta föredrag.

Och jag konstaterar ödmjukt att kunskap och kommunikation är nyckeln till bra relationer och ett väl fungerande samhälle.

Pssst…visst har vi härlig utsikt från konferensrummet?

Bild: petra.livskick.nu

Författare: Petra Liuski

Jag är kommunikationsstrateg, författare och föreläsare. Driver eget, njuter av det goda och drömmer stort.

Kommentera gärna, det uppskattar jag!

