Petra Liuski

o la la..chocodream

Lämna en kommentar

Äntligen har min väg korsats av detta märke igen!

Äntligen säger jag för det här, mina vänner, är en av de bästa chokladsorterna jag smakat. Askinosie Chocolate är det som står för produktionen och kakaobönorna kommer från Tanzania. En intressant bonus är att chokladen produceras inom ett projekt ”Chocolate University Project” i Springfield – en integrationssatsning där några utvalda high school-elever får följa produktionen från böna till kaka under 18 månader.

Denna chokladkaka är en 72%-ig dröm. En mörk, fyllig och kraftig njutning. Testa gärna tillsammans med en kopp kaffe så att chokladen smälter lättare på tungan.

Importeras av http://www.scandchoco.se och finns bl a att köpa på DUÅ i Umeå.

Bild: petra.livskick.nu

Författare: Petra Liuski

Jag är kommunikationsstrateg, författare och föreläsare. Driver eget, njuter av det goda och drömmer stort.

Kommentera gärna, det uppskattar jag!

