Petra Liuski

Midsommarafton – fan vad bra jag är!

1 kommentar

Plötsligt har tiden rusat ifrån mig! Det är midsommarafton och vi har avverkat en hel vår. Jag har bland annat hunnit med att säga upp mig från ett jobb, bli bolagsägare, få nytt jobb, bli ambassadör, starta eget, bli ordförande, gift mig och fyllt år. Sedan har det varit event, tidningsreportage, extrauppdrag och utmaningar. Puh! Det går undan.

Jag hinner knappt med att njuta av allt på vägen, men uppskattar varenda sekund av mitt liv. Så nu idag, denna midsommaraftonsmorgon vill jag stanna upp och reflektera på ett rent egoistikst plan. Jag vill tänka tillbaka och faktiskt fundera över vad jag uträttat och klarat av denna vår. För det är inte lite. Jag är riktigt stolt och kan sträcka på mig och tänka ”fan vad bra jag är”.

Jag givetvis annat jag är glad och stolt över att ha gjort – jag har fixat i huset, tagit mig tid att vårda min hälsa, genomgått sjukskrivning, tagit hand om de som behövt det, hjälpt andra med olika saker osv osv. Det betyder inte lite det heller.

Det finns bara en enda sak jag skulle vilja ändra på – tiden att umgås med nära och kära. Jag har gjort den i den mån jag kunnat, men jag vill ha MER 🙂 Så det får bli en sak att lägga till inför hösten.

Men innan jag blickar framåt så vill jag njuta av känslan av allt jag klarat av och fått vara med om. För det stärker. Ända in i själen.

Hur är det för dig? Har du ägnat någon tid att reflektera över vad du åstadkommit senaste tiden?

Bild: petra.livskick.nu

 

Författare: Petra Liuski

Jag är kommunikationsstrateg, författare och föreläsare. Driver eget, njuter av det goda och drömmer stort.

One thought on “Midsommarafton – fan vad bra jag är!

  1. Kan inte annat än hålla med dig Petra! DU ÄR SÅ BÄST!

Kommentera gärna, det uppskattar jag!

