Petra Liuski

Min semesterplan är trist

4 kommentarer

Hallsön, Kalix skärgårdHar du hamnat i semesterstress eller känns ledigheten bara fantastisk? Ja, vilken kategori tillhör du? Gör du listor över saker du ska göra under semestern (måla garage, putsa silver, städa garderober, tvätta mattor, läsa sju böcker, skriva första kapitlet i din bok, träna varje dag etc) eller har du kanske planer där fyra veckor kommer att gå åt till att flänga runt och hälsa på folk eller har du en helt oplanerad period framför dig och tar dagen som den kommer? Många alternativ och många möjligheter…

För min del vill jag ha lite av varje numera. Förr ville jag hinna med allt – jag ville fixa, prestera, vila och resa. Mest för att jag blev uttråkad av dagar utan planer. Idag är jag lite lugnare, minst sagt. Jag vill gärna ha något inplanerat, men sedan vill jag ha en del tid till att göra det jag spontant vill just då.

I år ska vi till Legoland, en bilsemester som kommer att ta nio dagar. Utöver det ska vi vara hemma. Kanske blir det en tripp till stugan i Kalix, kanske någon tur till byn och Skellefteå. Vi får se helt enkelt. Projekt hemmavid ska jag undvika i mesta möjliga mån har jag tänkt – det som blir av blir av. Mitt mål med denna semester är att vila och umgås med nära och kära. Otroligt trist och anspråkslös kan tyckas, men otroligt passande för mig just nu och det enda jag vill ha.

Så – hur blir det för dig?

Bild: petra.livskick.nu

 

Författare: Petra Liuski

Jag är kommunikationsstrateg, författare och föreläsare. Driver eget, njuter av det goda och drömmer stort.

4 thoughts on “Min semesterplan är trist

  1. Har haft lite ledigt redan o ska snart ha några veckor till framförallt på hemmaplan . Känns bra att få ta det lite lugnare , följa dagens infall o mysa!

  2. Jag tycker du har gjort ett smart val! Vila är prio ett för dig tycker jag!!

Kommentera gärna, det uppskattar jag!

