Petra Liuski

Putande läppar och muskorta klänningar….

1 kommentar

Vad är det mest annorlunda eller konstigaste du gjort för din fåfänga? Eller finns det något du ångrar men som inte är särskilt annorlunda? Har du kanske avstått saker pga att du inte tycker att du uppfyller idealen?

Nu i sommartider ser man tydligt människors fåfänga – det ska tryckas in, tryckas upp, framhävas, flashas och lidas. För nog slösas det enormt mycket energi på trams, tycker du inte? Mycket bara för att det ska visas eller döljas så här på sommaren. Det är en tragikomisk scen som utspelar sig. Killar kör bänkpress som aldrig förr, mammorna försöker febrilt dölja magen på stranden medan de jagar småknoddarna, läppar som botoxas för snyggaste afterwork-putet, för korta klänningar avslöjar celluliter som dansar, bara överkroppar flashas överallt…ja – vare sig men vill synas eller skönjas så är det fåfängan och de snedvridna idealen som spökar.

Det mest annorlunda jag gjort är att permanentfärga ögonbrynen, detta för ungefär åtta år sedan. För flera tusen ”fick” jag intatuerat ögonbryn. Visserligen är mina original blekare än mina ben i maj månad men ändå. Brynen skulle fyllas i tre gånger innan proceduren ens var klar och efter varje gång såg jag under en vecka ut som en rymdvarelse med två ludna krackelerade larver ovanför ögonen… Bökigt var det dessutom med sårskorpor och annat, jag tycker inte att det var värt det någonstans. Nu är allt borta och jag klarar mig fint ändå.

Så, berätta – vad har du gjort eller köpt för din fåfängas inre röst? Eller finns det något du inte gjort pga fåfänga?

Bild: petra.livskick.nu

Författare: Petra Liuski

Jag är kommunikationsstrateg, författare och föreläsare. Driver eget, njuter av det goda och drömmer stort.

One thought on “Putande läppar och muskorta klänningar….

  1. Hm borde undvika solen, men älskar när den visar sig så sticker näsan uppåt så fort det går!

Kommentera gärna, det uppskattar jag!

