Petra Liuski

Riktigt jävla bra!

Lämna en kommentar

Ha ha! Tänka sig! Jag översköljdes plötsligt – från ingenstans – av ett il av vilja och styrka. Jag vill göra allt och det NU! Efter dessa veckors tuffa motvind och fallgropar verkar två dygn i sängläge ha fått mig att samla tankar och inspiration. O-C-H J-A-G Ä-L-S-K-A-R D-E-T! Jag börjar se saker klart igen och vet ni – jag visste att den här dagen skulle komma för eller senare men inte så här snart.

Jag visste det. Att den som uthärdar vinner. Den som låter saker ske, går igenom det med mod och sans och sedan lägger det dithän – den samlar ihop sig till en ännu starkare individ. (OK, just nu kan jag inte ens stå upprätt längre än fem minuter, men ändå). För jag kunde ha valt att krypa ihop i ett hörn och gråta eller struntat i jobb alternativt familj. Men nu valde jag att göra det jag förmådde på alla ställen jag kunde – visst har jag tänkt negativa tankar och varit på vippen att kasta in handduken, men ändå på något sätt tragglat vidare. Och det känns bra så här i efterhand. Riktigt otroligt jävla bra för att tala klarspråk.


Författare: Petra Liuski

Jag är kommunikationsstrateg, författare och föreläsare. Driver eget, njuter av det goda och drömmer stort.

Kommentera gärna, det uppskattar jag!

