Petra Liuski

Naprapatapraraptapatpratpaten…

4 kommentarer

Var hos naprapaten nu på morgonen och måste säga att det är tudelat med besök där. Man vet att det hjälper, att kroppen kommer att hamna i balans igen, men samtidigt vet man att det kommer att göra ont. Och ont gjorde det – men inte av knäckningen utan av tryck på överansträngda muskler. Huga.

I efterhand känns det skönt. Visst har jag ont fortfarande men det känns att saker och ting ligger på plats och jag ser ljuset. Det var mitt korsben som hamnat snett och kilats fast där… Precis samma sak som hände i vintras. Nu fick jag med mig en hel del tips på övningar (sådana där tråkiga övningar…) som kan hjälpa till att stabilisera detta eländiga korsben – och så fick jag bannor att inte bära 25 kg Jonah på höften i blåsigt väder, eller överhuvudtaget…

Funderar starkt på att ta tag i dessa övningar här efter kroppen lugnat si. För nog är det väl egentligen en bra investering om jag får slippa bli sängliggandes i smärta någon gång per år…

Nu vill jag dock ut och springa, iväg till gymmet och jag vill hoppa och tjoa… Men kroppen stoppar – det är vila och korta promenader några dagar som gäller. Usch, vad tråkigt.

Bild: petra.livskick.nu

Författare: Petra Liuski

Jag är kommunikationsstrateg, författare och föreläsare. Driver eget, njuter av det goda och drömmer stort.

4 thoughts on “Naprapatapraraptapatpratpaten…

  1. Nu är det på rätt väg iaf. Kram!

Kommentera gärna, det uppskattar jag!

