Petra Liuski

Min bästa (och enklaste) sommarlunch

3 kommentarer

Det går att tillaga bra och god lunch på kort tid. Och det går att slänga ihop något fastän man inte tycks ha något i kylen. Det handlar bara om att vara lite kreativ.

Min favoritlunch är så enkel att den alltid går att slänga ihop – hur ekande det än tycks vara i kyl och frys och hur stressad man än kan vara. Så länge du har ägg, grönsaker eller rotsaker (det som finns hemma) och kanske lite knäckebröd eller potatis så funkar det.

Jag brukar göra en matig sallad av det som finns hemma – jag hackar upp grönsaker, river morötter eller värmer lite broccli. Sedan steker jag ett par ägg varefter jag tar det som finns hemma som lite extra krydda – det kan vara bacon, tonfisk, korv, lax, sill eller smörgåspålägg.

Tips – Tar du smörgåspålägg rekommenderar jag att steka det lite – det blir så mycket godare!

Till denna bas brukar jag äta bröd och smör. I vissa fall har vi avokado, oliver, bönor eller kall potatis hemma som får slinka ner och göra salladen lite matigare. Utöver det här är en vinägrett ett måste tycker jag (mitt favoritrecept hittar du här).

Så – jaga bort alla tankar om att du inte hinner eller kan laga lunch. Det kan du visst – testa så får du se 🙂

 

Bild: petra.livskick.nu

Författare: Petra Liuski

Jag är kommunikationsstrateg, författare och föreläsare. Driver eget, njuter av det goda och drömmer stort.

3 thoughts on “Min bästa (och enklaste) sommarlunch

  1. Läckert verkligen!

  2. mumsigt! fin blogg du har.

Kommentera gärna, det uppskattar jag!

