Petra Liuski

Jag vill aldrig känna igen en gärningsman igen

6 kommentarer

Jag var ute och sprang. Mötte en före detta granne på cykel. Jag funderade över varför han slutat hälsa och hur det var med familjen. Nitton timmar senare arresteras samme man för ett dåd så fruktansvärt att det inte går att förstå, ett par dagar senare erkänner han sig skyldig till några av åtalspunkterna.

Hela jag fylls av obehag så snart jag inte har annat för mig. Tankarna far iväg. Jag ser honom på cykeln.

Jag vill aldrig, aldrig känna igen en gärningsman på något som helst sätt igen. Aldrig. Det här kom för nära.

——————————————————————

Det här inlägget är inte likt något annat i min blogg, men det tar stor del av min (och många andras) tankeverksamhet just nu. Det kräver en del bearbetning och samtal och jag tror att många här i området där jag bor känner likadant. Man chockas och förfäras. Vi grannar söker stöd hos varandra genom blickar, försök till normalt vardagsliv och genom att prata om det som hänt. Så kommer vi att gå vidare. Så kommer vi att hitta tillbaka. Men vi kommer aldrig att glömma. Det kommer vi aldrig att kunna.

Författare: Petra Liuski

Jag är kommunikationsstrateg, författare och föreläsare. Driver eget, njuter av det goda och drömmer stort.

6 thoughts on “Jag vill aldrig känna igen en gärningsman igen

  1. Ja det måste ha varit obehagligt.

    Tur att ni är några stycken så att det pratas om, det är superviktigt.

  2. Det finns inga ord… 😦

  3. När jag förstod vilket hus det var i (kollade eniro), så tänkte jag genast på er. Kom inte ihåg exakt vilket hus ni bodde i men insåg i alla fall att det var vääääldigt nära.
    Verkligen fruktansvärt.

  4. Har han bott här?
    Så hemskt… ofattbart!

  5. Hur kan man göra något sådant?

Kommentera gärna, det uppskattar jag!

