Petra Liuski

Kräkless!

1 kommentar

Varför? Varför får företag gå ut med slogans som ”Dietister vill inte att du ska veta om det här konstiga knepet för snabb fettförbränning”? Varför har de dessutom mage att ha en liten bild av Mini Andén i sin annons på Facebook? Sådant här gör att jag rasar. (Jag är rätt säker på att Mini Andén inte godkänt användningen av fotot med tanke på hur sidan och informationen sedan presenteras.)

Visst, Facebook är inte likställt med att annonsera i Amelia eller Expressen, men med tanke på att nära hälften av svenskarna har ett Facebookkonto så är det ändå en stark kanal för budskap/annonsering – särskilt i kombination med metaord och scannig av konton… Jag ryser av obehag.

Tänk alla unga tjejer som nyttjar Facebook och ser annonser liknande denna. En bild på en kändis, ett klick och så en massa fejkade framgångskommentarer och meddelanden… Jag vill skrika och stampa på laptopen, även om jag vet att det inte hjälper, för är det något jag är så in ******* kräkless på så är det dessa falska budskap om produkter och ideal som florerar i media. Önskar de kunde bannlysas. Omedelbart.

Författare: Petra Liuski

Jag är kommunikationsstrateg, författare och föreläsare. Driver eget, njuter av det goda och drömmer stort.

One thought on “Kräkless!

  1. Kräkless var ett bra ord för allt sånt där!

Kommentera gärna, det uppskattar jag!

