Petra Liuski

En UTAN jordnötter

2 kommentarer

image

Äntligen har jag hittat en nötblandning av variant snack on the go UTAN jordnötter! Nästan alla andra är fullproppade av jordnötter och russin.

Denna variant från norska Den lille nöttefabrikken köpte jag på ett Ica Maxi. Blandningen innehåller valnötter, cashewnötter, pistagenötter, ananas och papaya. En bonus är att blandningen är gjord med rapsolja och helt saknar salt.

Det blir definitivt fler köp av den här.

Författare: Petra Liuski

Jag är kommunikationsstrateg, författare och föreläsare. Driver eget, njuter av det goda och drömmer stort.

2 thoughts on “En UTAN jordnötter

  1. Håller helt med! Jag och en kollega är notoriska nötknaprare och har alltid påsar på jobbet. Men än så länge har ingen av oss hittat en bra blandning. Alltid dessa jordnötter… Fast jag är inget fan av torkad papaya heller, det brukar ofta smaka fisk har jag fått för mig.. Man kanske borde göra en egen blandning istället?

  2. Himlans bra!! Jag tycker också att det är alldeles för mkt jordnötter och russin i! Det är som att producenterna gör allt för att göra billigt, men sälja dyrt 😦

    Kram
    Emilia

Kommentera gärna, det uppskattar jag!

