Petra Liuski

Dum spiro spero…inspiration!

Lämna en kommentar

Inspiration måste vara en av de mest underbara känslor jag vet! Och ett av de mest fantastiska ord som finns. I går kväll tog jag en promenad i regnet och ett il av energi och jagvilljagkanjagska-känslor kom över mig. Jag fick en idé, en tanke, något som jag bara SKA göra. Det känns svindlande och svårt men samtidigt enormt spännande. Vad det är kan jag inte berätta, det får stanna inom mig, men jag kan säga att det vore jättekul om det gick vägen.

Inspiration föder glädje och ork och dessutom lockar det till lyckokänslor. Tycker ni inte det? Dessutom tycker jag att inspirationen och allt den för med sig smittar av sig på omgivningen och lyfter stämningen. Visst finns det personer som genast blir aviga och avundsjuka om någon annan utstrålar energi och iver men det tycker jag ska ignoreras oavkortat. Sådant trams är inte värt att ödsla energi på. Istället tycker jag att man ska stötta och försöka ryckas med lite extra själv. Dra nytta av god stämning och hitta en bra nivå att vara på själv – det tror jag är en bra inställning i livet. Våga vara positiv och våga blicka framåt.

Med det sagt ska jag se vad jag ska göra av min inspiration så här på förmiddagen. Inköp av regnkläder står på agendan… inspirerande? Hrm…det får nog bli lite annat också.

Bild: petra.livskick.nu

Författare: Petra Liuski

Jag är kommunikationsstrateg, författare och föreläsare. Driver eget, njuter av det goda och drömmer stort.

Kommentera gärna, det uppskattar jag!

