Petra Liuski

Egoistisk bitch?

2 kommentarer

Inget pladder, ingen tv, inga rörelser – bara tyst och stilla. Det känns lite ovant, men skönt. Fantastiskt skönt till och med. Får man säga att det är fantastiskt skönt utan att vara en egoistisk bitch? Är det kanske lite väl magstarkt? Men det är bara jag och hemmet i helgen och det känns otroligt härligt! Nog finns det väl fler föräldrar som känner likadant?

Det var länge sedan jag var hemma helt ensam en helg. Närmare bestämt mer än två år sedan… Jag tror att jag kommer att älska det lika mycket nu som då, att få göra bara det jag vill och i vilken ordning jag vill! Men känslan av saknad kommer även den att vara lika stor nu som då – för hur underbart det än är att få vara helt själv så är det mer underbart med återseenden.

Vad som är lite främmande för just denna helg är att jag inte har några som helst inbokade planer. Det vill säga inga dater, inga middagar, ingenting. Förr om åren var det just det jag passade på att göra då Jonah var borta, men nu ska jag förutom att bara ”vara” även se till att vara effektiv. Det blir jobb, jobb och lite annat fix. Och det känns skönt att ha det precis så. Givetvis blir det promenader, god mat och en och annan vilostund men i övrigt ska det bli saker uträttade! Nu blir det kaffe och choklad innan lite skrivande tar vid.

Bild: petra.livskick.nu

 

Författare: Petra Liuski

Jag är kommunikationsstrateg, författare och föreläsare. Driver eget, njuter av det goda och drömmer stort.

2 thoughts on “Egoistisk bitch?

  1. Låter underbart! Ha en riktigt härlig helg, Petra.

Kommentera gärna, det uppskattar jag!

