Petra Liuski

Vad har du helst till kaffet?

8 kommentarer

koppJa, om du helst fick välja vad skulle du då ta till din nästa kopp kaffe – om du skulle vilja ha något?

Jag funderade nämligen på det häromdagen över en java. Jag fick för mig att många helst kulle välja att avstå, ta en skvätt mjölk eller möjligtvis ta en liten kaka. Men så är det kanske inte. Det finns ju avec, biscottis, kanelbulle, bakelser, smörgås och mycket mycket mer.

Berätta – jag blev nyfiken – vad väljer du? Jag skulle ta en eller två bitar mörk choklad, utan att tveka, om det inte är en morgonkopp förstås.

Bild: petra.livskick.nu

Författare: Petra Liuski

Jag är kommunikationsstrateg, författare och föreläsare. Driver eget, njuter av det goda och drömmer stort.

8 thoughts on “Vad har du helst till kaffet?

  1. Allt beror på tidpunkt : morgon en grov macka med keso, på em en likören chokladbit eller….. En jätte kanelbulle!:)

  2. Det beror på när kaffet dricks som sagt. Men för mig är kaffet godast i den första föreläsningspausen där vid tio på morgonen och då sitter det inte helt fel med en morotsfralla med lite ost och ett par skivor gurka till. Det är morgonlyx för mig, gottiligottgott!

  3. En smörgås – klår till och med choklad. 🙂

  4. Jag önskar att jag skulle kunna nöja mig med ett par bitar mörk choklad till elvakaffet. Men jag älskar fikabröd! Jag skulle gärna ta kladdkaka med kokostäcke, mazarin, vetelängd med kanelfyllning, mördegskakor, chokladboll eller något annat sött och gott. Oftast blir det dock bara kaffe med mjölk men i den bästa av världar skulle mitt elvafika vara en kakbuffé 🙂

    • o la la – ja det vore något! jag tycker om fikabröd också – eller snarare älskar. Helst vill jag ha det till eftermiddagskaffet om jag får välja.

Kommentera gärna, det uppskattar jag!

