Petra Liuski

Är du rädd för förändring?

4 kommentarer

image

Det känns ibland som om många är på fel ställe. Ni vet, jobbar med något de egentligen inte vill jobba med, bor där de kanske inte tänkt sig att bo eller hamnat i ett inspirationsstiltje där man inte vill vara. Känner ni igen fenomenet?

Jag blir inte förvånad över att många av oss är lite missnöjda. Nej, det som förvånar mig är inställningen. Den där bittra apatiska attityden.

De flesta klagar över sitt problem men få gör något aktivt åt sitiationen. Visst är det märkligt? Antingen vill man klaga bara för att klaga eller så är folk rädda för förändring. Kan det vara så banalt att osäkerhet och brist på driv vinner över vantrivsel?

Någonstans vill jag tro att man kan förändra nästan vad som helst bara man vill. Vad tror du? Är du en bitter jämrare eller en ”doer”?

Författare: Petra Liuski

Jag är kommunikationsstrateg, författare och föreläsare. Driver eget, njuter av det goda och drömmer stort.

4 thoughts on “Är du rädd för förändring?

  1. Jag är en mega ”doer”. Ibland blir det bra, ibland inte, Mest bra i alla fall.

    Klaga lite, agera och sedan njut av resultatet.

  2. Jag tror många har det ”för bra” också. Det är ju mycket lättare att säga nej till något som är helt fel än något som är halvbra. Och är det inte kris och panik är det få som verkar göra något konkret åt situationen. Då hamnar de i gnäll-limbo istället.

    • så sant. Det är verkar behövas just panik för lite action. Sedan tror jag att vissa har ett underligt behov av att gnälla och visa missnöje. Kanske att det egentligen bottnar i avundsjuka.

Kommentera gärna, det uppskattar jag!

