Petra Liuski

I kväll bloggmingel med fokus på nätverkande

Lämna en kommentar

Tillsammans med Mya Flow yogastudio arrangerar Livskick i kväll en träff med fokus på nätverkande för Umeåbloggare. Det ska bli riktigt kul, jag ser verkligen fram emot det! Tanken bakom nätverket är att vi ska stötta varandra, diskutera aktuella frågor kring bloggande, den lokala bloggkulturen och helt enkelt dra nytta av varandras kunskap och erfarenhet.

Nätverkande har alltid varit en av mina käpphästar i livet – jag ser ingen möjlighet att ens tänka tanken arbete och utveckling utan nätverkande. Det här tänket har följt mig ända sedan gymnasiet (det är därifrån jag har mina första konkreta exempel i alla fall) – det har blivit en livsstil för mig.

Det är i mötet med andra, i diskussioner och i mingel med andra med någon kontaktpunkt som jag utvecklas. Att få ta del av den kunskap, erfarenhet och det kontaktnät andra besitter är ovärderligt. Sökmotorer och google i all ära men nej, det saknar det sociala för att ens kunna vara i närheten av ett riktigt verktyg för livet och karriären. Det krävs en social aspekt, en dialog och ett uppstyrt tänkande och agerande för utveckling. Har man det, har man alla förutsättningar att utmanas och komma framåt, åt sidan och till slut dit man vill.

Nätverkande är en konstant process och det är nog det som lockar mig – det och alla möten, såväl analoga som digitala. Och mjuka möten med kunskap, historia och idéer.

Bild: petra.livskick.nu

Författare: Petra Liuski

Jag är kommunikationsstrateg, författare och föreläsare. Driver eget, njuter av det goda och drömmer stort.

Kommentera gärna, det uppskattar jag!

