Petra Liuski

Mina krönikor för Livskick igång igen

Lämna en kommentar

Nu börjar mina krönikor synas igen på Livskick för hösten. ÄNTLIGEN säger jag för min egen del. Jag har längtat. Och jag har massor av saker jag vill skriva om! Det är nästan så att jag knappt kan bärga mig.

Det är varannan fredag som gäller. Så håll utkik. Här är ett klipp ur dagens krönika:

”Jag vägrar låta mig trampas på bara för att jag inte plockat trettio liter lingon eller väljer att vandra omkring i svampskogen varenda ledig minut jag har. Jag vägrar än en gång falla för grupptrycket. Ska jag plocka svamp ska det vara för att det är trevligt, och vet ni – jag nöjer mig med en halvtimmes tur, kanske till och med kortare. Min höst ska vara njutningfull och härlig. Ingen sopp eller sylt i världen kan slå känslan av att leva i nuet, njuta av hösten och göra det man själv vill.”

Ur ”Inte ännu en social tävling!”, 2 september

Bild: petra.livskick.nu

Författare: Petra Liuski

Jag är kommunikationsstrateg, författare och föreläsare. Driver eget, njuter av det goda och drömmer stort.

Kommentera gärna, det uppskattar jag!

