Petra Liuski

Jag drömmer om en Petra utan känslor och engagemang

2 kommentarer

Det är underbart härligt med känslor och temperament, eller hur? Det är fantastiskt att kunna känna olika typer av sinnesstämningar – att vara arg, ledsen, glad, lycklig, rasande, kär… Det gör en människa levande. MEN det är banne mig inte det minsta kul då allt det där varvas och mixas under en och samma dag – flera gånger om!

Jag har ett brett register av känslor och kan kasta mig mellan ilska, tårar och skratt i en handvändning och i vanliga fall går det bra. Men vilken berg-och-dal-bane-dag jag haft idag – prövningar, tjurighet och förtvivlan har varvats med ödmjukhet, glädje och frustration. Upp och ner har jag kastats. Och mens-hvetet gör inte saken bättre. Inte någonstans. Pjuh! Utmattad är förnamnet.

Vet ni – ibland drömmer jag om att vara en sådan där lugn person som inte känner efter så mycket eller helst inte all – och heller inte engageras i allt och inget. Det skulle väl vara något? En likgiltig nickedocka? Å andra sidan skulle jag ju inte vara den jag är då och heller inte vara på väg dit bort där jag vill vara. Nåja, det är bara att konstatera att vissa dagar är mentalt jobbigare än andra. Eller vad säger ni?

Bild: petra.livskick.nu

Författare: Petra Liuski

Jag är kommunikationsstrateg, författare och föreläsare. Driver eget, njuter av det goda och drömmer stort.

2 thoughts on “Jag drömmer om en Petra utan känslor och engagemang

  1. Så sant. Det gäller mycket om att gilla läget och göra det bästa av det.

  2. Vissa dagar är helt klart värre än andra. Det är bara att ta ett djupt andetag, inse fakta och hoppas en bättre dag dagen därpå 🙂

Kommentera gärna, det uppskattar jag!

