Petra Liuski

Mina frukostdvaledrömmar gav mig mitt fokus för dagen!

Lämna en kommentar

Sitter med frukostresterna intill mig, datorn igång och lugnet här hemma genomsyrar hela mig. Just i den stunden kom jag på mig själv att drömma mig bort. Att drömma om var jag vill vara om ett år, om fem år och om tio år. Först flackade tankarna ofokuserat kors och tvärs för att sedan sakta men säkert hitta ett gemensamt mål och en väg att vandra.

Det är en smått underbar känsla att se sin dröm växa tydligare. Och intressant då det kommer oväntat som just denna morgon. Från att ha vaknat upp och knappt vetat var jag var så har jag nu ett sikte inställt, ett fokus som kommer att följa mig under dagen. Jag vet vart jag vill och jag ska göra allt jag kan för att ta mig dig. För hur klyschigt det än låter så är det faktiskt upp till mig och barn mig att ta mig dit. Ingen annan kan ju göra jobbet åt mig. Så med det i tankarna ska jag ta tag i och jobba med etappen jag befinner mig i just nu, för framåt det ska jag!

Har du funderat och drömt över var du vill vara om ett år eller längre fram i tiden? Eller tar du dagen som den kommer kanske?

Författare: Petra Liuski

Jag är kommunikationsstrateg, författare och föreläsare. Driver eget, njuter av det goda och drömmer stort.

Kommentera gärna, det uppskattar jag!

