Petra Liuski

Två veckor har gått – "gillar" mig själv!

4 kommentarer

Två veckor har gått sedan jag bestämde mig för att ta tag i strukturen och planeringen för min träning. Tanken var enkel, jag har två hållpunkter i det nya tänket: 1) jag ska röra på mig på något sätt 30-60 minuter per dag. 2) jag ska försöka sträva efter att köra två styrkepass och två konditionspass i veckan.

Ett par dagar senare startade jag gruppen Träningspepp på Facebook och så var vi igång. I gruppen har jag funnit mycket stöd ochinspiration. Vi inte bara peppar varandra utan hjälper och tipsar varandra. Tack vare gruppen och tack vare mitt nya tänk så har jag nu klarat två hela veckor med uppfyllda mål. Yes! Nu hoppas jag på två veckor till och efter det ska jag fira. Tänk – en hel månad med bra, varierad och strukturerad träning!

En detalj i min strategi har jag dock inte klarat ska jag erkänna. Jag skulle ju skriva ner allt och föra lite dagbok över min träning. Mycket för att se hur mycket vardagsmotion jag få och för att hålla koll på antalet träningspass. Men det fallerade efter en dag! Jag är helt enkelt ingen skriva-ner-person i den här bemärkelsen. Det funkar dock alldeles utmärkt för mig att jag har koll på en vecka i taget i huvudet, så det får bli så även framöver. Bra tanke hade jag i alla fall, men man kan ju inte lyckas med allt.

Hur går det med er träning? Haka på vår facebookgrupp om ni vill ha lite pepp!

Bild: petra.livskick.nu

Författare: Petra Liuski

Jag är kommunikationsstrateg, författare och föreläsare. Driver eget, njuter av det goda och drömmer stort.

4 thoughts on “Två veckor har gått – "gillar" mig själv!

  1. Ja för mig går det inte så bra med träningen. min kropp säger stopp just nu, så ska vila mig i form ett tag och sen slå på stort! Kul att du är igång Petra

  2. jag gillar funbeat.se, där registrerar jag all min motion. det är superkul att kunna se tillbaks i tiden och faktiskt inse att jag fått till mycket träning och motion även om det vissa veckor känns motigt eller det blir lite mindre än tänkt. så har du inte testat, gör det. det finns även shapelink.se (eller är det .com?) men den har jag inte testat själv. det är nog en smaksak. 🙂
    bra jobbat förresten, det är så skönt att få till struktur och planering. 🙂

Kommentera gärna, det uppskattar jag!

