Petra Liuski

The REAL housewife…. men först musik

Lämna en kommentar

Japp. Grabbarna är på hockeyträning och jag har en hel del husliga saker att ta tag i. Inte som en hiusewife à la lyx – nej, mer som en bondmora med slit – men det om något är ju en riktigt hemmafru eller husmor för mig.

Ingen annan verkar ta tag i kaoset här hemma fastän jag sitter och väntar och stirrar… Städning och röjning är ett extremt måste. Tvätta kläder likaså. Sedan har jag turen att ha fått äpplen, persilja och mangold av mina föräldrar – så det ska tas om hand. Lingonen vi plockade igår ska rensas och någon form av storkok ska till. Och tjaaa…allt annat som legat på vänt ska väl få sig en omgång också.

Med andra ord är det egentligen inget att vänta på utan bara att kavla upp ärmarna och sätta igång! Men först måste jag peppa upp läget med bra musik.

Ha en bra start på söndagen!

Bild: petra.livskick.nu

Författare: Petra Liuski

Jag är kommunikationsstrateg, författare och föreläsare. Driver eget, njuter av det goda och drömmer stort.

Kommentera gärna, det uppskattar jag!

