Petra Liuski

Jag har bestämt mig och jag är orubblig

4 kommentarer

Det bästa som finns är att ha bestämt sig. Att ha fattat ett beslut och att sedan utgå från det. Det är som om alla pusselbitar som legat på tvären plötsligt faller på plats. Man tänker klart, tar ett par djupa andetag och blickar framåt. Har ni känt så?

Jag har den känslan just nu och det är verkligen obeskrivligt härligt. Visst kan jag känna lite tveksamhet men det motas snabbt bort av målmedvetenhet och framför allt den här lugna känslan av att vara stark och tillfreds. Vad jag gjort? Tjaaaa, jag har gjort en framtidsplan och en tidsplan. Varken mer eller mindre. Tankar jag haft och idéer jag analyserat har jag fört ner på papper och där är det – beslutet.

Så med den där känslan av att vara oruckbar och stark tänker jag fortsätta kvällen med lite träning, följt av familjetid och lite arbete med nya projektet.

Hoppas du har en skön tisdagskväll!

Bild: petra.livskick.nu

Författare: Petra Liuski

Jag är kommunikationsstrateg, författare och föreläsare. Driver eget, njuter av det goda och drömmer stort.

4 thoughts on “Jag har bestämt mig och jag är orubblig

  1. Oh yes! Det finns knappt någon bättre känsla! Jag lever med den känslan nu och tycker att dagarna kan ticka på lite fortare. Jag har nämligen tagit beslutet att säga upp mig från mitt jobb och sats på ett annat. Det har legat och grott hur länge som helst, men beslutet gjordes igår och jag kan inte vara med nöjd över det. Det bästa beslut jag tagit på väldigt länge! Den positiva energin flödar igen! love it!

Kommentera gärna, det uppskattar jag!

